Ξυλομπογιά DeMy

Ξυλομπογιά DeMy

Παρασκευή 8 Ιουλίου 2022

Ένα καταπράσινο σχολείο θαύμα!!!!

Από το μέλλον κατευθείαν! Και τι δε διαθέτει! Συστήματα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, γεωθερμικό σύστημα 52 γεωτρήσεων, φωτοβολταϊκά, ηλιακό θερμικό σύστημα, τηλεθέρμανση, μονάδες αερισμού, ενεργειακά τζάμια, ενισχυμένες μονώσεις, καλούδια δηλαδή που μειώνουν τις λειτουργικές του δαπάνες κατά 75%!!!!! Πού βρίσκεται; ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ!!!!!!



Πρόκειται για το δημοτικό και διθέσιο νηπιαγωγείο, Πρότυπο Βιοκλιματικό Σχολείο 12θέσιου Δημοτικού και 2θέσιου Νηπιαγωγείου ΖΕΠ της Κοζάνης. Το κτίριο καταλαμβάνει 3.350 τ.μ., είναι χτισμένο σε τέσσερα επίπεδα ενώ έχει δύο ορόφους, διαθέτει άνετες και μεγάλες αίθουσες που μπορούν να ενοποιηθούν, τρεις ειδικές αίθουσες, αίθουσα για γονείς, τρελά συστήματα για εξοικονόμηση ενέργειας και τα δύο σχολεία είναι τελείως ανεξάρτητα μεταξύ τους. Ένα πραγματικό στολίδι!!!! ΜΠΡΑΒΟ!!!!! ΜΠΡΑΒΟ!!!!! ΜΠΡΑΒΟ!!!!!

Για την αντιμετώπιση της μεγάλης κλίσης και την αξιοποίηση επίπεδων επιφανειών για τα προαύλια διαμορφώνονται στο οικόπεδο τέσσερα επίπεδα - πλατώματα:

• Νηπιαγωγείο στη στάθμη Α’.

• Κεντρική είσοδος δημοτικού σχολείου στη στάθμη Β’, όπου και η αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, τα έξι τμήματα των τριών πρώτων τάξεων του δημοτικού, οι χώροι διοίκησης και δασκάλων, η τραπεζαρία, το κυλικείο και οι κύριοι υγροί χώροι, καθώς και η κάτω αυλή του δημοτικού.



• Τα έξι τμήματα των τριών τελευταίων τάξεων του δημοτικού στη στάθμη Γ’, όπου και δύο από τα εργαστήρια, η άνω αυλή του δημοτικού, το γήπεδο μπάσκετ και το υπόστεγο γυμναστικής.

• Η βιβλιοθήκη με το χώρο πληροφορικής και το εργαστήριο φυσικών επιστημών, ως χώροι με αμεσότερη σχέση με την κοινότητα στη Δ’ στάθμη, με σχετική αυτονομία και πρόσβαση και από δευτερεύουσα είσοδο.

Παρά την ύπαρξη τεσσάρων επιπέδων, το σχολικό συγκρότημα είναι διώροφο και μόνον τοπικά τριώροφο.

 



Σύμφωνα με τα ιδιαίτερα μορφολογικά και κλιματικά στοιχεία της περιοχής, ο αρχιτεκτονικός και ενεργειακός σχεδιασμός περιλαμβάνει τα παρακάτω χαρακτηριστικά:

• Πρόβλεψη χώρων εντός του σχολικού συγκροτήματος για χρήση και από τους κατοίκους της περιοχής σε ώρες εκτός λειτουργίας, όπως βιβλιοθήκη και ειδικές αίθουσες.

• Πρότυπο βιοκλιματικό χαρακτήρα, ως προς τον αρχιτεκτονικό του σχεδιασμό και την ενσωμάτωση συστημάτων Α.Π.Ε., όπως ηλιακή ενέργεια και γεωθερμία.

• Αυξημένους εσωτερικούς χώρους διαλειμμάτων, δεδομένων των δυσμενών καιρικών συνθηκών στην περιοχή.

• Δυνατότητα ενοποίησης των αιθουσών διδασκαλίας μεταξύ τους και με τους χώρους των διαλειμμάτων, ώστε να μπορούν να αξιοποιηθούν ποικιλοτρόπως (αίθουσες πολλαπλών χρήσεων).

Στο πλαίσιο των παραμέτρων βιοκλιματικού σχεδιασμού μελετήθηκαν και βελτιστοποιήθηκαν οι παρακάτω παράμετροι:

• Ο προσανατολισμός. Το σχολείο, σε διάταξη κατά μήκος του άξονα ανατολής - δύσης, είναι κυρίως στραμμένο προς τα νότια προαύλια του.

• Η εσωτερική δομή του σχολικού συγκροτήματος. Οι σχολικές αίθουσες διδασκαλίας είναι διατεταγμένες εκατέρωθεν ενός εσωτερικού χώρου κυκλοφορίας και πολλαπλών χρήσεων, πλάτους 5 m. Στην οροφή του υπάρχει μεγάλη, επιμήκης, υαλωτή, διαφώτιστη ζώνη που κατεβάζει το φυσικό φως στην καρδιά του σχολείου.

• Ο ηλιασμός και η ηλιοπροστασία. Με δεδομένη την πρωινή λειτουργία του σχολικού συγκροτήματος, αξιοποιείται στο έπακρο ο μεσημβρινός προσανατολισμός. Από τις 14 σχολικές τάξεις και των δύο βαθμίδων, οι 10 έχουν άμεσα ηλιακά κέρδη από το νότο (από νότια προσανατολισμένη ζώνη υαλοστασίων ή εναλλακτικά από νότια προσανατολισμένη ζώνη φεγγιτών), 3 από την ανατολή. Η τραπεζαρία επίσης έχει ανατολικό προσανατολισμό, αλλά επιπλέον απολαμβάνει την ελεύθερη θέα προς την ηλιόλουστη νότια προσανατολισμένη αυλή.

• Ο φυσικός φωτισμός εσωτερικών περιοχών. Οι πλευρές των αιθουσών διδασκαλίας και των εργαστηρίων προς τον εσωτερικό διάδρομο, έχουν φεγγίτες που εξασφαλίζουν επιπλέον φυσικό φως για τον εσωτερικό διάδρομο.

• Ο διαμπερής φυσικός αερισμός. Η δομή του σχολείου, τα κενά δαπέδου στην οροφή του ισόγειου διαδρόμου, τα παράθυρα και οι εσωτερικοί φεγγίτες και, τέλος, οι κατάλληλα τοποθετημένες περσίδες εισαγωγής αέρα εξασφαλίζουν το διαμπερή αερισμό προς τις τις 6 καμινάδες ελεγχόμενης λειτουργίας του φυσικού αερισμού στο δώμα.

• Οι μονώσεις. Το κέλυφος θερμομονώνεται πλήρως εξωτερικά.

• Ο τύπος εξωτερικών κουφωμάτων και υαλοπινάκων. Τα κουφώματα οροφής έχουν επιπλέον ενσωματωμένη αντίσταση για την αποφυγή δημιουργίας πάγου ή συσσώρευσης χιονιού. Τα εξωτερικά κουφώματα είναι όλα θερμοδιακοπτόμενα για την αποφυγή υγροποιήσεων και την επίτευξη ανάλογου συντελεστή θερμοπερατότητας με τους ενεργειακούς υαλοπίνακες με ενδιάμεσο διάκενο συμπληρωμένο με αργό.

• Το μικρόκλιμα των προαυλίων. Η εξασφάλιση της νότιας χωροθέτησης των προαυλίων επιτρέπει τόσο τον άπλετο νότιο ηλιασμό τους, όσο και την προστασία τους από τους βόρειους ανέμους. Η κάτω αυλή του δημοτικού έχει εκτεταμένη επιφάνεια, επιστρωμένη με διαβαθμισμένο έδαφος με λεπτόκκοκα αδρανή, που την καθιστά απορροφητική για τα όμβρια νερά και δεν αντανακλά θερμότητα, όπως οι σκληρές επιφάνειες. Μεγάλα φυλλοβόλα δέντρα στο νότιο όριο του χώρου σκιάζουν μέρος της αυλής το καλοκαίρι.

• Η αξιοποίηση ομβρίων υδάτων για την άρδευση των προαυλίων.

 

Οι πληροφορίες είναι από το ktirio.gr όπου μπορείτε να διαβάσετε και περισσότερες λεπτόμερειες.

Δεν υπάρχουν σχόλια: