Ξυλομπογιά DeMy

Ξυλομπογιά DeMy

Πολιτ. Πρόγραμμα "Επικοινωνία"


Πρόγραμμα Καλλιπάτειρα
Επικοινωνία: "Σου μιλάω, μ' ακούς;"
Τάξη: Β1
Σχολικό έτος 2006-2007


Με τα μικρούλια της Β1 τάξης δουλέψαμε Πρόγραμμα "Καλλιπάτειρα" και  Πολιτιστικό Πρόγραμμα με τίτλο «Σου μιλάω, μ' ακούς;». Σκοπός του να αναγνωρίσουν οι μαθητές τους τρόπους και τα μέσα με τα οποία  επικοινωνούν και ενημερώνονται οι άνθρωποι μεταξύ τους, να αναγνωρίσουν την αναγκαιότητα της επικοινωνίας, να προσεγγίσουν βασικούς κανόνες επικοινωνίας, να διακρίνουν  και να εξοικειωθούν με εναλλακτικούς τρόπους επικοινωνίας (γραφή Μπράιγ, αλφάβητο κωφαλάλων), να γνωρίσουν και να εφαρμόσουν διάφορους τρόπους γραφής (πρόσκληση, άρθρο, ποίηση, σημείωμα, ανακοίνωση, γράμμα, ημερολόγιο κλπ), να παρατηρήσουν και να μάθουν τον τρόπο αποστολής μιας επιστολής, να έρθουν σε επαφή με το internet και το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, να ευαισθητοποιηθούν απέναντι σε άτομα που, για διάφορους λόγους, αντιμετωπίζουν προβλήματα επικοινωνίας και να εκτιμήσουν την ανάγκη συνεχούς επαφής μεταξύ των ανθρώπων όλου του κόσμου.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

       Αφού χωρίστηκαν σε ομάδες τα παιδιά ασχολήθηκαν με το πρώτο κομμάτι του Προγράμματος που ήταν η Νοηματική επικοινωνία.  Τα παιδιά εκτέλεσαν διάφορες εντολές με νοήματα, έδειξαν ποιες, απειλητικές και μη, χειρονομίες και μορφασμούς χρησιμοποιούμε, έπαιξαν παιχνίδια παντομίμας.  Κάλεσαν στην τάξη την κ. Αναστασία Κυριακοπούλου που τους έφερε σε επαφή με τη Νοηματική Γλώσσα και το δαχτυλικό αλφάβητο.


Στο δεύτερο στάδιο του Προγράμματος οι μαθητές ασχολήθηκαν με την προφορική επικοινωνία. Οι άνθρωποι συνεννοούνται μεταξύ τους με τον προφορικό λόγο. Εκδηλώνουν συναισθήματα, σκέψεις, επιθυμίες και επικοινωνούν χρησιμοποιώντας το πιο δυνατό ίσως όργανο του σώματός τους, τη γλώσσα. Έχουν διαφορετικές εθνικότητες και διαφορετικές μητρικές γλώσσες. Τι είναι όμως η μητρική γλώσσα;  

Έπαιξαν θεατρικό παιχνίδι με τίτλο  «Το σ’ αγαπώ σ’ όλης της γης τις γλώσσες», τραγούδησαν το ομόνυμο τραγούδι και σε επαφή με τον παγκόσμιο χάρτη και τις σημαίες άλλων κρατών.   


Κατασκεύασαν ένα ωραιότατο κόμικ βασισμένο στην γνωστή ιστορία του πύργου της Βαβέλ και κάλεσαν στην τάξη δασκάλες ξένων γλωσσών (Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά, Ισπανικά, Ιταλικά) δημιουργώντας έτσι την τάξη της Βαβέλ.





Επισκεφθήκαμε το καράβι Super Fast, είδαν από κοντά τον ασύρματο και γνώρισαν όλους τους τρόπους επικοινωνίας ενός τέτοιου μεταφορικού μέσου.




Στο τρίτο στάδιο του Προγράμματος οι μαθητές ασχολήθηκαν με τη γραπτή επικοινωνία.  Οι μαθητές ενημερώθηκαν για τις σπηλαιογραφίες και για την ιστορία  της γραφής: την επινόησή της, την εξέλιξή της, τα μέσα γραφής και την εξέλιξή τους στους αιώνες. Ήρθαν σε επαφή με τη γραφή Μπράιγ, γνώρισαν το αλφάβητό της και ψηλάφισαν βιβλία γραμμένα σ’ αυτή. Τέλος έμαθαν τη διαδικασία αποστολής ενός γράμματος επισκεπτόμενα το ταχυδρομείο.




Στο τέταρτο στάδιο του Προγράμματος τα παιδιά ασχολήθηκαν με τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης. Ήρθαν σε επαφή με την τυπογραφία. Δημιούργησαν το δικό τους βιβλίο.  Κατασκεύασαν τη δικιά τους εφημερίδα. Επισκέφθηκαν την εφημερίδα «Πελοπόννησος» και γνώρισαν από κοντά τη διαδικασία παραγωγής. Ήρθαν σε επαφή με το ραδιόφωνο και την τηλεόραση. Επισκέφθηκαν το ραδιοφωνικό και τηλεοπτικό σταθμό του καναλιού «Λύχνος» και είδαν από κοντά πώς περίπου δουλεύουν.





Στο πέμπτο στάδιο οι μαθητές παρουσίασαν στο ευρύ κοινό τη δουλειά που έκαναν στο Πρόγραμμα. Μέσα σε γιορταστική ατμόσφαιρα παρουσίασαν σχετική θεατρική παράσταση με τίτλο "Σου μιλάω, μ' ακούς;"  και αμέσως μετά το dvd με τις δραστηριότητες που πραγματοποίησαν κατά τη διάρκεια του Προγράμματος.




Κατά τη διάρκεια του προγράμματος και στο υποθέμα «Νοηματική επικοινωνία» τα μικρούλια μου έγραψαν και ένα ακόμα σενάριο με κεντρικό σύνθημα «Κανένα δεν αφήνουμε στην άκρη, με όλους επικοινωνούμε, σε όλους λέμε κάτι», το οποίο το γύρισαν σε ταινία μήκους 3΄και 20΄΄ με τίτλο «ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ».  Σκοπός ήταν να γνωρίσουν και να χρησιμοποιήσουν εναλλακτικούς τρόπους επικοινωνίας, αλλά και να ευαισθητοποιηθούν απέναντι στα άτομα με προβλήματα επικοινωνίας.

Την ταινία την στείλαμε στην 7η Συνάντηση Νεανικής Οπτικοακουστικής Δημιουργίας - Κάμερα Zizanio 2007  που πραγματοποιήθηκε στον Πύργο στα πλαίσια του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας, προκρίθηκε στο ελληνικό διαγωνιστικό τμήμα και προβλήθηκε την Παρασκευή 30 Νοεμβρίου 2007. Το Σάββατο 8/12/2007 η κριτική επιτροπή απένειμε στην ταινία των παιδιών Ειδική Μνεία.

Κατά τη διάρκεια του Προγράμματος παρήχθησαν επίσης τα παρακάτω βιβλιαράκια:


Επικοινωνούν τα σκυλιά μας;

https://issuu.com/demetra60/docs/skilos


Όταν τα πρόσωπα μιλάνε
https://issuu.com/demetra60/docs/prosopa



Στόχοι του Προγράμματος.

Γνωστικοί στόχοι:  προσέγγιση  βασικών κανόνων και  εξοικείωση με εναλλακτικούς τρόπους επικοινωνίας, γνώση των κανονισμών διαφόρων αθλημάτων και των νοημάτων που χρησιμοποιούν οι διαιτητές και οι προπονητές μέσα στα γήπεδα, απόκτηση γνώσεων που σχετίζονται με τον παραδοσιακό χορό, τη μουσική και το τραγούδι.


Συναισθηματικοί: ευαισθητοποίηση απέναντι σε άτομα που, για διάφορους λόγους, αντιμετωπίζουν προβλήματα επικοινωνίας, ανάπτυξη συνεργασίας, ομαδικού πνεύματος,. Ανάπτυξη της αυτοεκτίμησης και αυτοπεποίθησης, της δικαιοσύνης, του αυτοσεβασμού και του σεβασμού του αντιπάλου. Συνειδητοποίηση ότι η συνεργασία είναι θέμα ατόμων και όχι εθνικότητας. Ψυχοκινητικοί: ανάπτυξη αντιληπτικών και φυσικών σωματικών ικανοτήτων,  καλλιέργεια ρυθμού, ανάπτυξη λεκτικής και μη επικοινωνίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: