Ξυλομπογιά DeMy

Ξυλομπογιά DeMy

Σάββατο 26 Αυγούστου 2017

Ημέρα ΑΜΕΑ 2015: δραστηριότητες

Παρακάτω θα βρείτε κι άλλες δραστηριότητες που πραγματοποίησα στη Δ΄ τάξη στα πλαίσια της Παγκόσμιας Ημέρας των Ατόμων με Αναπηρία 2015  με σκοπό να ευαισθητοποιήσω  τους μαθητές μου:

Συζήτηση: Έχουν δικαιώματα τα άτομα με αναπηρία; Είναι το ίδιο άξιοι σεβασμού με εμάς; Είναι διαφορετικοί; Πόσο καλό ή κακό είναι να είναι κανείς διαφορετικός; Τι μπορούν να κάνουν και τι όχι; Εμείς μπορούμε να κάνουμε ό,τι κάνουν; Πόσο εύκολο είναι αυτό; Πώς θα πρέπει να τους αντιμετωπίζουμε; Προβολή βίντεο: Οι μαθητές πληροφορούνται για τα ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα που απευθύνονται σε νεαρά άτομα με ειδικές ανάγκες και τα βοηθούν να βελτιώσουν τις ικανότητές τους.

Έρευνα: Οι μαθητές χωρισμένοι σε ομάδες ερεύνησαν το κτίριο του σχολείου και κατέγραψαν την προσβασιμότητα για άτομα με καροτσάκι. Η έρευνά τους έδειξε ότι το ισόγειο του κτιρίου είναι προσβάσιμο, όχι όμως και ο πρώτος όροφος.

 Συζήτηση: Τι προβλήματα αντιμετωπίζουν τα άτομα που δεν έχουν δάχτυλα ή χέρια; Τι δεν μπορούν να κάνουν; Πώς ακριβώς είναι η ζωή ενός ανθρώπου που δεν έχει δάχτυλα ή χέρια; Προβολή βίντεο: Ο νεαρός γιος του ηθοποιού Γιάννη 



Βούρου περιγράφει τη ζωή του.

Αυτά τα άτομα μπορούν να κάνουν τέτοιες λεπτές κινήσεις, όσο δύσκολο και αν μας φαίνεται. Είναι μικροί, καθημερινοί ήρωες που συνεχίζουν να ζουν τη ζωή τους με αξιοπρέπεια και δύναμη. Προβολή εικόνων.

Ενσυναίσθηση: Oι μαθητές δοκίμασαν να κάνουν πράγματα που κάνουν αυτοί οι άνθρωποι.




Προβλήματα ακοής: Γνωριμία με το Ειδικό Σχολείο Κωφών Πάτρας και με τους μαθητές του. Πώς μαθαίνουν τα παιδιά, πώς γίνεται το μάθημα, πώς κάνουν διάλειμμα, είναι τελικά πολύ διαφορετικά αυτά τα παιδιά από εμάς; Προβολή βίντεο.

Προβλήματα όρασης: Πώς ζουν τα άτομα με προβλήματα όρασης; Πώς νομίζουν ότι είναι ο κόσμος; Τι δυσκολίες και τι κινδύνους αντιμετωπίζουν; Χρειάζονται βοήθεια; Πώς πρέπει να τους αντιμετωπίζουμε;. Προβολή βίντεο: Η Τσίκο είναι ένα τυφλό κορίτσι που κάνει περίπατο παρέα με τον αγαπημένο της σκύλο, μέχρι τη στιγμή που πέφτει θύμα ληστείας. Στην αναζήτηση του σκύλου της κυνηγά τον κλέφτη συναντά έναν άγνωστο κόσμο. Με τα μάτια της φαντασίας της και τη συνεργασία των υπόλοιπων αισθήσεων, η Τσίκο ζει μια μαγική περιπέτεια.

Ενσυναίσθηση: προβλήματα όρασης.  Οι μαθητές προσπάθησαν να φτιάξουν ένα χριστουγεννιάτικο στολίδι με αλατοζύμη έχοντας τα μάτια δεμένα. Μια διαδικασία που αποδείχτηκε βέβαια αρκετά δύσκολη, αλλά ικανοποιητική.


Φιλαναγνωσία: αναγνώστηκε το παραμύθι "Ο τυφλός και ο κυνηγός". Πρόκειται για ένα παραδοσιακό παραμύθι της Νοτίου Αφρικής για κείνους που νομίζουν ότι μόνο αυτοί βλέπουν και όλοι οι άλλοι είναι τυφλοί.


Δημιουργία εικονογραφημένου: Οι μαθητές επηρεασμένοι από την Ημέρα αυτή δημιούργησαν ένα παραμύθι για την απομόνωση και τη διαφορετικότητα. Μπορείτε να το διαβάσετε ΕΔΩ.

Ζωγραφική: Οι μαθητές ζωγράφισαν σχετικές αφίσες.

Δείτε κι άλλες σχετικές δραστηριότητες ΕΔΩ