Ξυλομπογιά DeMy

Ξυλομπογιά DeMy

Τετάρτη 23 Αυγούστου 2017

Ημέρα ΑΜΕΑ: δραστηριότητες

Στα πλαίσια της Παγκόσμιας Ημέρας των Ατόμων με Αναπηρία (3/12) 2014 πραγματοποίησα τις εξής δράσεις για την ευαισθητοποίηση των μαθητών:

Συζήτηση: Τι μπορούν και τι δεν μπορούν να καταφέρουν τα άτομα με αναπηρία. Τι δεν μπορούμε  να κάνουμε εμείς που μπορούν να κάνουν τα άτομα με ειδικές ανάγκες. Όλοι είναι διαφορετικοί, όλοι έχουν τις ικανότητές τους και όλοι αξίζουν το σεβασμό. Πρέπει να συμπαραστεκόμαστε σε ανθρώπους με δύναμη ψυχής και να μην τους κάνουμε τη ζωή τους δύσκολη. Στην πραγματικότητα αξίζουν το θαυμασμό μας.

Ενσυναίσθηση. - Ζήσε στο σκοτάδι: Οι μαθητές έδεσαν τα μάτια τους και προσπάθησαν ψηλαφίζοντας να καταλάβουν τι αντικείμενα έπιαναν όχι πάντα με απόλυτη επιτυχία. Οι μαθητές έδεσαν τα μάτια τους και χρησιμοποιώντας το άσπρο μπαστούνι τους προσπάθησαν, με αρκετή φυσικά 


δυσκολία, να μετακινηθούν μέσα στην τάξη περνώντας διάφορα εμπόδια. Έγραψαν στην παλάμη του "τυφλού" γραμματάκια. Ανακάλυψαν τη γραφή BRAILLE σε κουτιά φαρμάκων. Έμαθαν την ιστορία της Έλεν Κέλερ. Έπαιξαν στην αυλή σκυταλοδρομία "τυφλών".

Ενσυναίσθηση - Ζήσε στη σιωπή: Προσπάθησαν να επικοινωνήσουν με νοήματα. Έμαθαν να γράφουν το όνομά τους με το αλφάβητο της νοηματικής. Έπαιξαν στην αυλή ποδόσφαιρο "κωφών' (δεν έπρεπε να μιλούν ούτε οι παίκτες ούτε ο διαιτής).

Ενσυναίσθηση - Χωρίς κάτω άκρα: Οι μαθητές έδεσαν τα πόδια τους με σκοινί και προσπάθησαν να περπατήσουν, να ανέβουν τη σκάλα κλπ. Συζήτησαν για τη δύναμη ψυχής του μικρού Cody McCasland. Συζήτησαν για τους Παραολυμπιονίκες μας και είδαν σχετικό φωτογραφικό υλικό. Έπαιξαν βόλεϊ καθιστών.

Ενσυναίσθηση - Χωρίς άνω άκρα: Οι μαθητές προσπάθησαν να γράψουν το όνομά τους κρατώντας το μαρκαδόρο τους με το στόμα. Ύστερα έδεσαν τα χέρια πίσω τους και προσπάθησαν να γράψουν το όνομά τους και άλλες λεξούλες κρατώντας το μαρκαδόρο τους με τα δάχτυλα των ποδιών τους. Η περίπτωση του σπουδαίου μας ζωγράφου Σοφοκλή Χρήστου.

Προβολή βίντεο: Προβλήθηκαν στους μαθητές δύο βίντεο. Το Pet shop του Μιχαήλ-Γαβριήλ Ζενέλη με θέμα την παιδική αναπηρία και ο "Χορός των χιλίων χεριών" όπου 60 Κινέζοι κωφοί χορευτές εκτελούν έναν απόλυτα συγχρονισμένο χορό.

Κατασκευή αφίσας: Τι θα ήθελε ένα παιδί με αναπηρία;

Πρόσβαση των ΑΜΕΑ στην πόλη μας: Έγινε συζήτηση και ομαδικές εργασίες σχετικά με τη σήμανση για τα άτομα με ειδικές ανάγκες και το κατά πόσο έχουν πρόσβαση σε όλα τα σημεία της πόλης μας. Είναι σωστή η συμπεριφορά των πολιτών απέναντί τους; Είναι σωστή η συμπεριφορά της πολιτείας απέναντί τους. Τι πρέπει να γίνει; Κανόνες σωστής συμπεριφοράς για όλους τους πολίτες.

Φιλαναγνωσία: αναγνώστηκε το παραμύθι ΣΙ ΣΟΥ ΝΤΟ του Α. Παπαθεοδούλου σχετικά με τη διαφορετικότητα.

Εικαστικά: Ζωγραφική συνθημάτων σχετικά με τη διαφορετικότητα και τη συμπαράσταση προς τα άτομα με ειδικές ανάγκες.