Ενώ στην Ελλάδα το Υπουργείο εφάρμοσε τον θεσμό της "Τσάντας στο σχολείο" σε μια προσπάθεια να μειώσει τον χρόνο εργασίας των μαθητών στο σπίτι, στην Κίνα γίνεται το έλα να δεις! Είναι τόσο μεγάλος ο φόρτος εργασίας των Κινεζακίων και τόσα πολλά τα φροντιστήρια που παρακολουθούν, που κάποια σχολεία έφτασαν στο σημείο να συμβουλεύουν τους μικρούς μαθητές τους να σταματούν το διάβασμα στις 21:00 ακόμα κι αν δεν έχουν τελειώσει όλες τις εργασίες τους για την επόμενη μέρα!!!!!
Ο 10χρονος LIN MING, που πάει στην 4η τάξη σε
δημοτικό σχολείο στο Πεκίνο, δεν θυμάται την τελευταία φορά που επέστρεψε στο
σπίτι του πριν από τις 6 το βράδυ στη μέχρι τώρα μαθητική του θητεία. Μόλις τελειώνει
το σχολείο, η μητέρα του, Yang Mei, τον τρέχει στην πόλη και τον αφήνει στα
σχολικά φροντιστήρια όπου ο μικρός μαθαίνει προχωρημένα μαθηματικά και αγγλική
γραμματική. Η κ. Yang παραδέχεται ότι "ίσως τον φορτώνει με υπερβολικό
άγχος", αλλά δεν έχει άλλη επιλογή όπως λέει. "Περίπου το 90% των
συμμαθητών του γιου μου παρακολουθούν μαθήματα μετά το σχολείο. Είναι ένας
διαγωνισμός που δεν μπορώ να χάσω ». Με την καινούρια ακαδημαϊκή χρονιά η κυρία
Yang εκτιμά ότι θα δαπανά 3.000 γιουάν (435 δολάρια) το μήνα για τη φροντίδα
του γιου της, περίπου το ένα πέμπτο του μηνιαίου εισοδήματος του νοικοκυριού
της.
Πολλοί Κινέζοι μαθητές έχουν σημειώσει σημαντική πρόοδο. Στο
τελευταίο τεστ PISA που διεξήχθη το 2015, τα 15χρονα Κινεζάκια είχαν καλύτερα
αποτελέσματα στην επιστήμη και τα μαθηματικά από ό, τι οι συνομήλικοί τους στα περισσότερα μέλη του ΟΟΣΑ, που
περιλαμβάνει αρκετές πλούσιες χώρες. Εντούτοις οι Κινέζοι αξιωματούχοι
ανησυχούν ότι τα επιτεύγματα των μαθητών μπορεί να κοστίζουν ακριβά. Τον
Ιούλιο, το Υπουργείο Παιδείας εξέδωσε την πρώτη "ολοκληρωμένη αξιολόγηση
της ποιότητας" της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας. Η
συγκεκριμένη έκθεση 26 σελίδων ανησύχησε αρκετούς.
Μια ανησυχία που εγείρει το έγγραφο είναι ότι οι μαθητές αφιερώνουν
πολύ χρόνο σε πάρα πολλά μαθήματα. Το υπουργείο εκτιμά ότι σχεδόν ένας στους
δέκα μαθητές στο προτελευταίο έτος του δημοτικού σχολείου δαπανούν περισσότερες
από δύο ώρες εργασίες στην κινέζικη γλώσσα μόνο, ανά σχολική μέρα. Πριν από τη
δημοσίευση της έκθεσης είχαν γίνει κάποιες προσπάθειες για να ελαφρυνθούν οι
μικροί μαθητές. Τον Μάρτιο, για παράδειγμα, οι δάσκαλοι των δημοτικών σχολείων
στην ανατολική πόλη Hangzhou συμβούλευαν τους μαθητές τους να σταματήσουν να
κάνουν τα μαθήματα τους στις 21:00 ακόμα κι αν δεν τα είχαν ολοκληρώσει μέχρι
εκείνη τη στιγμή. Οι μαθητές των Γυμνασίων έπρεπε να σταματήσουν το διάβασμα στις
22:00.
Ένα άλλο, σχετικό, πρόβλημα είναι ότι οι Κινέζοι μαθητές δεν
έχουν καλή φυσική κατάσταση. Σχεδόν το ένα πέμπτο των 9χρονων αγοριών και των
13χρονων κοριτσιών είναι υπέρβαρα ή παχύσαρκα, αναφέρει η έκθεση. Αυτό
οφείλεται εν μέρει στο γεγονός ότι πολλά σχολεία, συχνά
Ωστόσο, η σκληρότερη κριτική του υπουργείου αφορά αποκλειστικά
τα φροντιστήρια διδασκαλίας που επιβαρύνουν τους μαθητές με "πρότερη διδασκαλία"
- εξειδικευμένες γνώσεις που είναι πολύ προχωρημένες για μια συγκεκριμένη
ηλικιακή ομάδα. Ο Ζανγκ Λινγκ, επικεφαλής του νηπιαγωγείου Ben Jen στο Πεκίνο,
υποπτεύεται ότι τα περισσότερα νηπιαγωγεία στην πόλη χρησιμοποιούν διδακτικό
υλικό σχεδιασμένο για το πρώτο ή δεύτερο έτος του δημοτικού σχολείου. Αυτό δεν
θα επιτρέπεται πλέον.
Τον Ιούλιο το υπουργείο διέταξε τα νηπιαγωγεία σε εθνικό
επίπεδο να επικεντρωθούν σε "διασκέδαση και παιχνίδια" στην τάξη και διαμήνυσε
ότι επιθεωρητές θα εξασφαλίσουν την εφαρμογή του μέτρου . Επίσης αυστηρά μέτρα
παίρνονται για τους δασκάλους που κάνουν φροντιστήρια μετά το πέρας του σχολικού
τους ωραρίου και έλεγχος για τη διδακτική ύλη των φροντιστηρίων.
Οι γονείς στην Κίνα φαίνονται να ανησυχούν με αυτά τα μέτρα,
καθότι ισχυρίζονται ότι μπορεί οι νέοι κανόνες να είναι καλοπροαίρετοι όμως
μπορεί να καταλήξουν να πλήττουν τους πολίτες της μεσαίας
τάξης, επειδή οι πλούσιοι μπορούν πάντα να προσλαμβάνουν δασκάλους στο σπίτι, τους
όποιους είναι δύσκολο για την κυβέρνηση να παρακολουθεί, και να διδάσκουν στα
παιδιά τους προχωρημένες γνώσεις. Ο εκπρόσωπος της Xue Er Si, εθνική αλυσίδα διδασκαλίας, δηλώνει
ότι οι νέοι περιορισμοί σημαίνουν ότι οι διδάσκοντες θα πρέπει να είναι πιο
προσεκτικοί σχετικά με το τι διδάσκουν. Παρόλα αυτά, διαβεβαιώνει τους γονείς
ότι το περιεχόμενο των μαθημάτων θα συνεχίσει να είναι πιο δύσκολο από εκείνο
που διδάσκεται στα σχολικά εγχειρίδια.
Βέβαια δεν αναμένονται δραματικές αλλαγές στην κατάσταση που
επικρατεί στη χώρα. Όσο η είσοδος στα
ανώτερα γυμνάσια βασίζεται στα αποτελέσματα της εξαντλητικής εξέτασης Zhongkao (συνήθως
μόνο το 60% των μαθητών εξασφαλίζουν την είσοδό τους στα γυμνάσια, οι υπόλοιποι
στρέφονται στα επαγγελματικά) οι γονείς θα εκμεταλλεύονται κάθε παραθυράκι για
να δίνουν στα παιδιά τους ένα πλεονέκτημα.
Πηγή: economist.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου