Ξυλομπογιά DeMy

Ξυλομπογιά DeMy

Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου 2017

Στο Αττικό Μετρό - Γ΄ δημοτικού

Το Αττικό Μετρό, ο υπόγειος σιδηρόδρομος της Αθήνας, λειτουργεί από τον Ιανουάριο του 2000. Είναι ένα εντυπωσιακό έργο που επεκτείνεται συνεχώς σε πολλούς δήμους της Αττικής.

Το Μετρό συντομεύει στο μισό το χρόνο μετακίνησης των κατοίκων στην πόλη σε σχέση με τα άλλα μέσα μεταφοράς. Τα δρομολόγιά του είναι συχνά και εκτελούνται με ακρίβεια. Καθημερινά για τη μετακίνησή τους το εμπιστεύονται περισσότεροι από μισό εκατομμύριο επιβάτες.

  • Δείτε ΕΔΩ τα δρομολόγια του Μετρό για το αεροδρόμιο.
  • Δείτε ΕΔΩ χάρτη του Μετρό.
Το Μετρό είναι ένα έργο πολιτισμού. Κατά την κατασκευή του πραγματοποιήθηκαν μεγάλες αρχαιολογικές ανασκαφές και βρέθηκαν σημαντικοί αρχαιολογικοί θησαυροί. Στους σταθμούς του Μετρό εκτίθενται πλούσια ευρήματα αυτών των ανασκαφών καθώς και έργα σύγχρονης τέχνης Ελλήνων καλλιτεχνών.
  • Δείτε ΕΔΩ φωτογραφίες από την κατασκευή του, τους σταθμούς και τα ευρήματα των ανασκαφών.
  •  Γράψε έναν τίτλο για το καθένα από τα παραπάνω κείμενα.
  •  Γιατί τόσοι πολλοί επιβάτες χρησιμοποιούν καθημερινά το Μετρό;
  •  Γιατί το Μετρό είναι ένα έργο πολιτισμού;
 Διάβασε τις παρακάτω οδηγίες και συζήτησε στην τάξη σου από τι μας προφυλάσσουν, όταν χρησιμοποιούμε το Μετρό.

  • Προσέξτε πού πατάτε και πώς περπατάτε, όταν ο καιρός είναι άσχημος. Όταν βρέχει ή χιονίζει, το δάπεδο γλιστράει.
  •  Μην τρέχετε στους χώρους του σταθμού.
  •  Μπείτε και βγείτε στο Μετρό κρατώντας το χέρι της μητέρας σας, του πατέρα σας ή αυτού που σας συνοδεύει.
  •  Στις κυλιόμενες σκάλες σταθείτε στη δεξιά πλευρά και κρατηθείτε από τη μαύρη χειρολαβή. Αφήστε την αριστερή πλευρά για τους βιαστικούς.
  •  Περιμένετε να έλθει το τρένο στην αποβάθρα πάντοτε πίσω από τη διαχωριστική γραμμή του δαπέδου.
  •  Όταν το τρένο έλθει, σταθείτε δεξιά ή αριστερά από τις πόρτες για να βγουν οι επιβάτες, και μετά μπείτε εσείς.
  •  Όταν κλείνουν οι πόρτες, απομακρυνθείτε από το τρένο και μην προσπαθήσετε να το προλάβετε τρέχοντας.

  •  Διάλεξε δύο από τις παραπάνω οδηγίες. Πώς θα τις έλεγες σε ένα φίλο ο οποίος πρόκειται να επισκεφτεί το Μετρό; (Σε ένα φίλο μας μιλάμε στο β΄ πρόσωπο του ενικού αριθμού.)
  • Συζητήστε στην τάξη ποιες οδηγίες θα ήταν χρήσιμες για τα παιδιά, όταν βρίσκονται στο σχολείο. Παρουσιάστε τις οδηγίες αυτές στον πίνακα ανακοινώσεων της τάξης.
  •  Κάντε την άσκηση 2 και την άσκηση 5 από το λεπτό βιβλίο.

Δεν υπάρχουν σχόλια: