Ετήσιες αυτοαξιολογήσεις, Μοντέλο Σχολικής Αριστείας, σχολικοί επιθεωρητές, σχολικές συστάδες, αξιολόγηση εκπαιδευτικών με βάση 16 διαφορετικές ικανότητες, Πρόγραμμα χαρισματικής εκπαίδευσης, τρεις σχολικές ροές για τους μαθητές είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά του επιτυχημένου εκπαιδευτικού συστήματος της Σιγκαπούρης σύμφωνα με το PISA.
Το εκπαιδευτικό σύστημα της Σιγκαπούρης είναι εξαιρετικά συγκεντρωτικό. Το Υπουργείο Παιδείας εποπτεύει το νηπιαγωγείο (ηλικίας τεσσάρων έως πέντε ετών) μέσω της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και της δια βίου μάθησης. Το Υπουργείο διαθέτει χρηματοδότηση για όλα τα σχολεία, ορίζει αναλυτικά προγράμματα μαθημάτων και εθνικές εξετάσεις, επιβλέπει τη διαπίστευση των εκπαιδευτικών, διαχειρίζεται το σύστημα αξιολόγησης και προαγωγής δασκάλων και διευθυντών και προσλαμβάνει και διορίζει διευθυντές και δασκάλους στα σχολεία. Τα σχολεία ομαδοποιούνται σε γεωγραφικές ομάδες, καθεμία από τις οποίες επιβλέπεται από έναν επιθεωρητή, για να παρέχουν τοπική υποστήριξη για τις πολιτικές και τις πρωτοβουλίες του Υπουργείου. Οι προϊστάμενοι ομάδων, οι οποίοι είναι επιτυχημένοι πρώην διευθυντές, συνεργάζονται με τους διευθυντές της ομάδας τους για το πώς να εφαρμόσουν το πρόγραμμα σπουδών και ποιο διδακτικό υλικό να επιλέξουν από ένα σύνολο που εγκρίνει το
Υπουργείο και ενθαρρύνει σθεναρά τους εκπαιδευτικούς να χρησιμοποιήσουν.
Σχολική λογοδοσία
Τα σχολεία στη Σιγκαπούρη πραγματοποιούν ετήσιες αυτοαξιολογήσεις των πρακτικών και των αποτελεσμάτων τους χρησιμοποιώντας το Μοντέλο Σχολικής Αριστείας που αναπτύχθηκε από το Υπουργείο, το οποίο περιλαμβάνει εννέα κριτήρια απόδοσης. Στη συνέχεια, τα σχολεία αναπτύσσουν σχέδια βελτίωσης με βάση τα αποτελέσματα. Επιπλέον, οι εξωτερικοί επιθεωρητές αξιολογούν κάθε σχολείο κάθε πέντε χρόνια. Οι εξωτερικοί επιθεωρητές, που αποτελούνται από καθηγητές πανεπιστημίου και επιτυχημένους διευθυντές σχολείων, παρέχουν ανατροφοδότηση στα σχολεία και προσφέρουν καθοδήγηση και υποστήριξη για βελτίωση.
Οι προσπάθειες βελτίωσης οργανώνονται μέσω του συστήματος σχολικών ομάδων της Σιγκαπούρης. Οι προϊστάμενοι συστάδων συναντώνται τακτικά με τους διευθυντές για να παρακολουθούν τις προσπάθειες βελτίωσής τους. Τα σχολεία υψηλών επιδόσεων είναι επιλέξιμα για βραβεία. Το Υπουργείο βραβεύει ετησίως τα σχολεία που επιδεικνύουν εξαιρετικά επιτεύγματα σε ένα μόνο έτος ή σε μια περίοδο ετών. Το υψηλότερο βραβείο, το Βραβείο Σχολικής Αριστείας, απονέμεται σε ένα σχολείο κάθε χρόνο.
Υπευθυνότητα εκπαιδευτικού
Η Σιγκαπούρη χρησιμοποιεί το Enhanced Performance Management System (EPMS) για τη διεξαγωγή ετήσιων αξιολογήσεων εκπαιδευτικών. Το EPMS αξιολογεί την απόδοση των εκπαιδευτικών με βάση 16 διαφορετικές ικανότητες, συμπεριλαμβανομένης της εργασίας τους στην τάξη και της αλληλεπίδρασής τους με την ευρύτερη σχολική κοινότητα. Οι δάσκαλοι διενεργούν πρώτα μια αυτοαξιολόγηση και στη συνέχεια οι επόπτες τους αξιολογούν σε σχέση με το EPMS. Αυτές οι αξιολογήσεις είναι ποιοτικές και αποτελούνται από γραπτή ανατροφοδότηση και όχι από αριθμητικές βαθμολογίες συγκεκριμένων δεικτών. Οι εκπαιδευτικοί βασίζουν τα σχέδια επαγγελματικής τους εξέλιξης στην ανατροφοδότηση του EPMS. Οι δάσκαλοι μπορούν να κερδίσουν ανταμοιβές με βάση τα αποτελέσματα του EPMS, συμπεριλαμβανομένων τιμών και μπόνους μισθού. Το Υπουργείο επιλέγει επίσης εκπαιδευτικούς για βραβεία και αναγνώριση σε εθνικό επίπεδο.
Πρόγραμμα χαρισματικής εκπαίδευσης
Το Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Προικισμένων (GEP) δημιουργήθηκε από το Υπουργείο Παιδείας το 1984 για να εξυπηρετήσει τους διανοητικά προικισμένους μαθητές. Αυτό το πρόγραμμα στοχεύει να αναπτύξει τα χαρισματικά παιδιά στο κορυφαίο δυναμικό τους και δίνει ιδιαίτερη έμφαση στη σκέψη ανώτερης τάξης και τη δημιουργική σκέψη. Υπάρχουν επί του παρόντος 9 δημοτικά σχολεία που προσφέρουν το συγκεκριμένο πρόγραμμα.
Οι μαθητές εισέρχονται στο πρόγραμμα μέσω μιας σειράς τεστ που διενεργούνται στην 3η τάξη, τα οποία εντοπίζουν το κορυφαίο 1% του μαθητικού πληθυσμού. Ωστόσο, οι μαθητές του GEP εξακολουθούν να υποχρεούνται να λάβουν μέρος στην εθνική απολυτήρια εξέταση του Δημοτικού Σχολείου όπως και οι υπόλοιποι μαθητές.
Η γλώσσα διδασκαλίας
Η κύρια γλώσσα διδασκαλίας στη Σιγκαπούρη είναι η αγγλική, η οποία ορίστηκε επίσημα η πρώτη γλώσσα στο τοπικό εκπαιδευτικό σύστημα το 1987. Τα αγγλικά είναι η πρώτη γλώσσα που μαθαίνουν τα μισά παιδιά μέχρι να φτάσουν στην προσχολική ηλικία και γίνεται το κύριο μέσο της διδασκαλίας μέχρι να φτάσουν στο δημοτικό σχολείο.
Οι ηλικίες των μαθητών
Είναι υποχρεωτικό για τους μαθητές να εγγράφονται σε δημοτικά σχολεία στη Σιγκαπούρη από την ηλικία των επτά έως τα 12. Η πρωτοβάθμια εκπαίδευση στη Σιγκαπούρη διαρκεί έξι χρόνια (Δημοτικό 1 έως 6). Για τα διεθνή σχολεία στη Σιγκαπούρη, η εγγραφή στο δημοτικό σχολείο εξαρτάται από τον τύπο του προγράμματος σπουδών που προσφέρει το σχολείο.
Το πρόγραμμα σπουδών του δημοτικού σχολείου της Σιγκαπούρης εστιάζει σε τρεις πτυχές — μάθηση βάσει θεμάτων, δεξιότητες γνώσης και ανάπτυξη χαρακτήρα. Οι μαθητές θα μάθουν τα ακόλουθα μαθήματα κατά τη διάρκεια του δημοτικού σχολείου τους :
- Αγγλική Γλώσσα,
- Μητρική Γλώσσα (MTL),
- Μαθηματικά,
- Επιστήμη,
- Τέχνη,
- Μουσική,
- Φυσική Αγωγή,
- Κοινωνικές Σπουδές
- Εκπαίδευση Χαρακτήρων και Ιθαγένειας.
Με βάση τα αποτελέσματα των εξετάσεων των μαθητών στην 4η τάξη, το σχολείο θα προσφέρει κατάλληλους συνδυασμούς θεμάτων για να εκπαιδευτούν στην 5η και 6η τάξη. Οι μαθητές συμμετέχουν στις Απολυτήριες Εξετάσεις του Δημοτικού Σχολείου (PSLE) κατά τη διάρκεια της 6ης δημοτικού. Επιπλέον, όλοι οι μαθητές του δημοτικού στη Σιγκαπούρη πρέπει να συμμετάσχουν σε Εργασίες Έργου, Δραστηριότητες Συμμετοχής και Προγράμματα Ενεργής Μάθησης.
Οι τρεις ροές
Καθώς μπαίνουν στο γυμνάσιο, οι μαθητές, οι γονείς τους και οι δάσκαλοί τους συμφωνούν από κοινού σε ένα από τα τρία συγκροτήματα ή «ροές» στα οποία θα ενταχθούν: Express, Normal (Academic) και Normal (Technical). Στις περισσότερες περιπτώσεις, οι βαθμολογίες των μαθητών στην Απολυτήρια Εξέταση του Δημοτικού Σχολείου (PSLE) είναι ο κύριος καθοριστικός παράγοντας της ροής στην οποία θα συμμετάσχουν, αλλά οι γονείς και οι μαθητές μπορούν να υποστηρίξουν διαφορετικές ροές εάν επιδεικνύουν ταχεία μάθηση ή χρειάζονται περισσότερη βοήθεια.
Οι μαθητές μπορούν να επιλέγουν ροές για συγκεκριμένα θέματα, αντί για το συνολικό μάθημα σπουδών τους. Για παράδειγμα, ένας μαθητής θα μπορούσε να ακολουθήσει μια τεχνική ροή στα μαθηματικά, αλλά μια ροή εξπρές στα αγγλικά. Οι ροές με βάση το θέμα υπάρχουν αυτή τη στιγμή σε όλα τα δημοτικά σχολεία και ο στόχος είναι να υπάρχει σε όλα τα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης έως το 2024.
Αξιολόγηση
Οι εκπαιδευτικοί πραγματοποιούν συνεχή αξιολόγηση των μαθητών τους σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Σε καθημερινή βάση, αυτή η αξιολόγηση είναι άτυπη και βασίζεται στην εργασία των μαθητών μέσα και έξω από την τάξη. Παλιότερα, όλοι οι μαθητές του δημοτικού σχολείου έδιναν σχολικές εξετάσεις καθ' όλη τη διάρκεια του έτους και στο τέλος κάθε έτους, αλλά το 2019, η κυβέρνηση διέκοψε τις εξετάσεις. Με την κατάργηση των εξετάσεων, η κυβέρνηση ελπίζει να μετατοπίσει την εστίαση από τους βαθμούς και τον ανταγωνισμό στην ίδια τη μάθηση.
Το 2021, το Υπουργείο άρχισε να ενημερώνει τη διαδικασία βαθμολόγησης. Στο εξής, οι μαθητές αξιολογούνται με βάση τις ατομικές επιδόσεις σε θέματα αντί να συγκρίνονται μεταξύ τους. Αυτές οι αξιολογήσεις μεταφράζονται σε επίπεδα Επιπέδου Επίτευξης, που βοηθούν τους μαθητές να καθορίσουν τη ροή τους για την κατώτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, καθώς και σε ποιο σχολείο θα φοιτήσουν. Οι μαθητές στέλνουν τα αποτελέσματα των αξιολογήσεών τους σε έως και έξι σχολεία κατώτερης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ταξινομημένα κατά σειρά προτίμησης. Στη συνέχεια, τα σχολεία επιλέγουν τους μαθητές τους με βάση σε μεγάλο βαθμό την κατάταξή τους. Το Υπουργείο επιτρέπει επίσης σε ορισμένα σχολεία να δέχονται μαθητές με βάση τα ταλέντα τους σε ακαδημαϊκούς τομείς, αθλήματα ή συνδιδακτικές δραστηριότητες χωρίς να υπολογίζουν τα αποτελέσματα των αξιολογήσεων, για να παρέχουν μεγαλύτερη ποικιλομορφία στα ταλέντα και τα ενδιαφέροντα των μαθητών. Από το 2018, τα σχολεία έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν έως και το 20 τοις εκατό των θέσεων τους σε μαθητές μέσω αυτής της διαδικασίας, που ονομάζεται άμεση εισαγωγή στο σχολείο. Το Υπουργείο Παιδείας βοηθά στην τοποθέτηση των μαθητών που δεν γίνονται δεκτοί στα σχολεία της επιλογής τους.
Δημοτικά Σχολεία στη Σιγκαπούρη
Υπάρχει μια τεράστια γκάμα σχολείων με διαφορετικές προσφορές όσον αφορά τα προγράμματα σπουδών, τα δίδακτρα και το ήθος. Κυβερνητικά σχολεία, σχολεία που υποστηρίζονται από την κυβέρνηση, ανεξάρτητα σχολεία και διεθνή σχολεία είναι μερικές από τις επιλογές που μπορούν να εξετάσουν οι γονείς.
Η πλειονότητα των τάξεων στα διεθνή δημοτικά σχολεία στη Σιγκαπούρη διδάσκεται από έναν μόνο δάσκαλο και ο αριθμός των μαθητών κάθε τάξης είναι σχετικά μικρός. Μερικές φορές είναι παρόντες βοηθοί εκπαιδευτικοί. Τα δημοτικά σχολεία στη Σιγκαπούρη διαθέτουν επίσης εγκαταστάσεις για να καλύψουν τα ενδιαφέροντα και τις δραστηριότητες των παιδιών, όπως η μουσική εκπαίδευση ή η φυσική αγωγή.
Τα δίδακτρα για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Τα δίδακτρα για τα δημοτικά σχολεία ποικίλλουν σε μεγάλο βαθμό ανάλογα με το αν είναι σχολεία με κρατική βοήθεια ή διεθνή σχολεία.
Η εκπαίδευση είναι δωρεάν για όλους τους πολίτες της Σιγκαπούρης. Ωστόσο, οι γονείς υπόκεινται σε μικρά «διάφορα» δίδακτρα, τα οποία καθορίζονται από το Υπουργείο Παιδείας. Τα τέλη αυτά προστίθενται στα έξοδα για στολές, μεταφορικά και σχολικά υλικά.
Κάθε διεθνές σχολείο στη Σιγκαπούρη έχει μια μοναδική δομή τελών. Οι γονείς μπορούν να αναμένουν να πληρώνουν οτιδήποτε από 13.000 € έως 25.000 € ετησίως για δίδακτρα.
Πηγές: educationdestinationasia.com, en.wikipedia.org, ncee.org
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου