Η Κύπρος ανοίγει αύριο τα δημοτικά σχολεία και από τη Δευτέρα
αρχίζει η εβδομαδιαία εναλλάξ φοίτηση δύο ομάδων μαθητών. Αύριο και μεθαύριο δηλαδή η Πέμπτη
και η Παρασκευή, θα αξιοποιηθούν για την ενημέρωση των μαθητών σχετικά με την
καθημερινότητά τους στο σχολείο.
Το Υπουργείο Παιδείας της Κύπρου έδωσε τις παρακάτω
οδηγίες για την επαναλειτουργία των Δημοτικών σχολείων, τόσο για την οργάνωση
των σχολικών μονάδων και την απαραίτητή τους προετοιμασία σε θέματα ασφάλειας
και υγείας, όσο και για το πρόγραμμα φοίτησης των μαθητών.
Τα παιδιά θα πρέπει να προσέρχονται στις 07:30 π.μ. και όχι νωρίτερα, για σκοπούς
σωστής τήρησης του Υγειονομικού Πρωτοκόλλου και επιτήρησης. Η προσέλευση
ολοκληρώνεται στις 07:45 π.μ, ενώ το κάθε σχολείο χρησιμοποιεί, όπου είναι
εφικτό, πέραν της μίας εισόδου για την προσέλευση των παιδιών. Στις περιπτώσεις
σχολείων που λειτουργούν δύο ξεχωριστοί κύκλοι, συστήνεται η χρήση διαφορετικών
χώρων εισόδου και εξόδου των παιδιών, όπου αυτό είναι δυνατό.
Την ίδια ώρα, διδακτικό προσωπικό θα πρέπει να αναμένει στην
είσοδο του σχολείου και να καθοδηγεί τα παιδιά, ώστε να μεταβούν αμέσως με
ασφάλεια και τηρώντας τις αποστάσεις στην τάξη τους, όπου εκεί θα βρίσκεται ο
εκπαιδευτικός που έχει μάθημα την πρώτη περίοδο και θα μεριμνά για όλα όσα
προβλέπονται στο πρωτόκολλο (π.χ. αερισμός τάξεων, αντισηπτικό στο κάθε παιδί,
αποστάσεις κ.λπ.).
Το υπουργείο ξεκαθαρίζει ότι γονείς/κηδεμόνες δεν
προσέρχονται σε καμία περίπτωση στον χώρο του σχολείου ούτε κατά την προσέλευση
ούτε κατά την αποχώρηση των παιδιών. Αναφορικά με την αποχώρηση των μαθητών,
ιδιαίτερα σε πολύ μεγάλα σχολεία, επιτρέπεται να αποχωρούν μαθητές των τάξεων
Α' και Β' στις 12:55 και των τάξεων Γ' και Δ' στις 13:00. Οι μεγαλύτερες
τάξεις, δηλαδή μαθητές της Ε' και Στ' θα αποχωρούν από το σχολείο στις 13:05. Τα
παιδιά θα οδηγούνται από τον εκπαιδευτικό τους, τηρώντας τις απαραίτητες
αποστάσεις των δύο μέτρων μεταξύ τους, στην έξοδο του σχολείου.
Το διάστημα αυτό έγινε μεγάλη συζήτηση για τους τρόπους και
τα κριτήρια διαχωρισμού των παιδιών σε ομάδες και πώς αυτό θα διευκολύνει τους
γονείς. Η εγκύκλιος αναφέρεται με ξεχωριστό κεφάλαιο στα κριτήρια διαχωρισμού
των μαθητών και συγκεκριμένα επισημαίνει τα ακόλουθα:
1. Καμία ομάδα δεν
πρέπει να έχει πέραν των 12 παιδιών με εξαίρεση τα τμήματα με 25 μαθητές που θα
δημιουργηθεί μία Ομάδα με 12 παιδιά και μία με 13, νοουμένου ότι στο σχολείο
υπάρχει αίθουσα μεγαλύτερης χωρητικότητας (εργαστήρια, αίθουσα εκδηλώσεων), η
οποία θα αξιοποιηθεί για την ομάδα με 13 παιδιά και μόνο όταν υπάρχει η
δυνατότητα τήρησης των ενδεικνυόμενων αποστάσεων.
2. Τα παιδιά που
θα ενταχθούν σε κάθε ομάδα επιλέγονται με βάση την αλφαβητική σειρά του
επιθέτου τους με κάποιες εξαιρέσεις.
Διδασκαλία – Οργάνωση της αίθουσας διδασκαλίας
Σε σχέση με την διδασκαλία και την οργάνωση της αίθουσας
διδασκαλίας, προνοούνται τα εξής:
Ο αριθμός των παιδιών σε κάθε αίθουσα/χώρο διδασκαλίας δεν
πρέπει να υπερβαίνει τα δώδεκα (12). Στις περιπτώσεις εκείνες που χρειάζεται,
απαραίτητα, για λόγους διαχωρισμού των τμημάτων με 25 παιδιά, ο μέγιστος
αριθμός παιδιών στην αίθουσα να είναι δεκατρία (13), αυτό θα γίνεται αυστηρά
και μόνο όταν υπάρχει η δυνατότητα τήρησης των ενδεικνυόμενων αποστάσεων.
Η διδασκαλία γίνεται στην αίθουσα που έχει καθοριστεί για
κάθε τμήμα και ομάδα (Α/Β) ή/και σε ανοιχτό χώρο, νοουμένου ότι πληροί
συγκεκριμένα μέτρα ασφάλειας και υγείας και εφόσον τύχει ενημέρωσης και
έγκρισης από τη Διεύθυνση του σχολείου ή από το εξουσιοδοτημένο/υπεύθυνο άτομο
που έχει ορισθεί από τη Διεύθυνση για τον σκοπό αυτό.
Ο/Η κάθε µαθητής/µαθήτρια έχει το δικό του/της θρανίο και
καρέκλα, τα οποία χρησιµοποιεί καθημερινά και για όλη τη διάρκεια των
µαθηµάτων. Οι µαθητές/µαθήτριες δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιούν θρανίο ή
καρέκλα άλλου/άλλης συµµαθητή/συµµαθήτριάς τους. Κάθε μαθητής/μαθήτρια
παραμένει στο θρανίο του/της ή στον χώρο που έχει οριστεί να κάθεται κατά τη
διάρκεια της διδασκαλίας.
Η διάταξη των θρανίων ή/και του τρόπου που κάθονται τα
παιδιά στην αίθουσα διδασκαλίας ή στον χώρο που θα καθοριστεί, γίνεται με
τέτοιο τρόπο ώστε να υπάρχει μεταξύ των θρανίων απόσταση, τουλάχιστον, ενός (1)
μέτρου.
Τα καθίσματα τοποθετούνται στην αριστερή κα δεξιά πλευρά των
θρανίων εναλλάξ ούτως ώστε να εξασφαλίζεται η προβλεπόμενη απόσταση μεταξύ των
καθήμενων μαθητών/ριών. Ο/Η εκπαιδευτικός καθορίζει τον χώρο διακίνησής του/της
σε απόσταση ακτίνας, τουλάχιστον, δύο (2) μέτρων από τα μπροστινά θρανία.
Σε περίπτωση που ο/η εκπαιδευτικός ή βοηθητικό και άλλο
προσωπικό του σχολείου χρειαστεί να πλησιάσει/προσεγγίσει ένα παιδί, πρέπει και
οι δύο, εκπαιδευτικός και παιδί, να λάβουν αυξημένα μέτρα ασφάλειας (χρήση
μάσκας ή/και γαντιών, τήρηση της μέγιστης δυνατής απόστασης κ.λπ.) και η
στενότερη αυτή επαφή να έχει, κατά το δυνατό, όσο πιο μικρή χρονική διάρκεια.
Ο/Η εκπαιδευτικός υπενθυμίζει με κάθε ευκαιρία τους/τις
μαθητές/μαθήτριες ότι πρέπει να αποφεύγεται η επαφή των χεριών με τα μάτια, τη
μύτη και το στόμα, για μείωση του κινδύνου μόλυνσης.
Ο/Η εκπαιδευτικός επισημαίνει και υπενθυμίζει τακτικά
στους/στις μαθητές/μαθήτριες ότι σε περίπτωση βήχα ή φτερνίσματος πρέπει να
χρησιμοποιείται χαρτομάντιλο ή να γίνεται κάλυψη της μύτης και του στόματος με
το μανίκι στο ύψος του αγκώνα. Συστήνεται οι μαθητές/μαθήτριες να έχουν μαζί
τους χαρτομάντιλα και αντισηπτικά για να μην μετακινούνται από τη θέση τους.
Είναι σημαντικό να υπενθυμίζεται στους/στις μαθητές/μαθήτριες ο σωστός τρόπος
που πρέπει να πλένουν τα χέρια τους.
Τα χρησιμοποιημένα χαρτομάντιλα απορρίπτονται σε κάδο
απορριμμάτων και στη συνέχεια ακολουθεί απαραίτητα επιμελές πλύσιμο/απολύμανση
των χεριών (είτε με νερό και σαπούνι είτε με το αλκοολούχο διάλυμα που υπάρχει
στην τάξη ή το ανάλογο που έχει το παιδί). Οι πλαστικές σακούλες των κάδων, όταν
γεμίζουν, πρέπει να δένονται σφικτά και να απομακρύνονται σε καθημερινή βάση.
Κάθε παιδί χρησιμοποιεί μόνο τα δικά του υλικά και προσωπικά
αντικείμενα (μολύβια, χρωματιστά, ρίγα, κασετίνα, βιβλία, τετράδια κ.λπ.). Δεν
επιτρέπεται η χρήση αντικειµένων που χρησιµοποιούνται από άλλους/άλλες.
Ο/Η εκπαιδευτικός λαμβάνει τα δέοντα μέτρα για την προστασία
τόσο των μαθητών/ριών όσο και του/της ίδιου/ίδιας κατά τη διανομή ή συλλογή
εκπαιδευτικού υλικού, π.χ. φύλλα εργασίας, τετράδια, βιβλία.
Τα εποπτικά μέσα του σχολείου να χρησιμοποιούνται μόνο από
τον/την εκπαιδευτικό. Πριν από την έξοδο την έξοδο για διάλειµµα και πριν οι
µαθητές/µαθήτριες αποχωρήσουν από την αίθουσα γίνεται υπενθύμιση από τον/την
εκπαιδευτικό για τα µέτρα ασφάλειας που θα ακολουθούνται κατά το διάλειµµα.
Γίνεται, συστηματικά, υπενθύμιση από τον/την εκπαιδευτικό
στους/στις µαθητές/µαθήτριες για επιμελές πλύσιµο των χεριών, τήρηση των
καθορισµένων αποστάσεων κ.λπ.
Ο/Η εκπαιδευτικός παρακολουθεί, διακριτικά, τους/τις
μαθητές/μαθήτριες και σε περίπτωση εμφάνισης συμπτωμάτων, ακολουθεί τις
σχετικές οδηγίες του Πρωτοκόλλου.
Διαλείμματα
Η κάθε σχολική μονάδα αναπροσαρμόζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα
ώστε να υπάρχουν διαφορετικές ζώνες διαλειμμάτων και να αποφεύγεται ο
συγχρωτισμός µαθητών/ριών στους εξωτερικούς χώρους.
Γίνεται διαχωρισμός των εξωτερικών χώρων/της σχολικής αυλής,
δημιουργώντας διακριτούς χώρους για τα διάφορα τμήματα ή/και ομάδες, ώστε να
υπάρχουν ξεχωριστοί χώροι για τις διάφορες οµάδες και κάθε οµάδα να έχει τον
δικό της χώρο.
Ορίζονται από τη Διεύθυνση του σχολείου τα άτομα που θα
είναι υπεύθυνα για τον έλεγχο της τήρησης των μέτρων αποστασιοποίησης κατά τα
διαλείμματα.
Τα παιδιά εποπτεύονται και ελέγχονται κατά τα διαλείμματα
τόσο στην αυλή όσο και στον χώρο των τουαλετών, ώστε να τηρούνται τα μέτρα
αποστασιοποίησης και να αποφεύγεται ο συνωστισμός. Για τον σκοπό αυτό,
ορίζονται από τη Διεύθυνση του σχολείου τα άτομα που είναι υπεύθυνα για την
τήρηση των μέτρων ασφάλειας και υγείας (π.χ. είσοδος περιορισμένου αριθμού
παιδιών στον χώρο τουαλετών, τοποθέτηση σημάνσεων στο πάτωμα στην περίπτωση που
υπάρχει αναμονή κ.ά.).
Κατά τις μετακινήσεις των παιδιών στον χώρο του σχολείου
τηρούνται οι προβλεπόμενες αποστάσεις ασφαλείας.
Μετά από κάθε επίσκεψη στην τουαλέτα γίνεται επιμελές
πλύσιμο των χεριών με υγρό σαπούνι για 20΄΄ (δευτερόλεπτα) και προσεκτικό
στέγνωμα των χεριών με χαρτοπετσέτες μιας χρήσης, οι οποίες θα απορρίπτονται
στους κάδους απορριμμάτων που θα υπάρχουν εντός των τουαλετών. Οι πλαστικές
σακούλες των κάδων, όταν γεμίζουν, πρέπει να δένονται σφικτά και να
απομακρύνονται σε καθημερινή βάση. Γίνεται έλεγχος του αριθµού των µαθητών/ριών
που εισέρχονται στην τουαλέτα, ώστε να αποφεύγεται κατά το δυνατό ο
συγχρωτισµός τους σε αυτό τον χώρο. Να αποφεύγεται ο συνωστισμός και να γίνει
τοποθέτηση σημάνσεων στο πάτωμα σε περίπτωση που υπάρχει αναμονή. Σημειώνεται
ότι οι καθαρίστριες θα πρέπει να κάνουν πιο συχνές επισκέψεις στις τουαλέτες,
ούτως ώστε να υπάρχουν πάντα διαθέσιμες χαρτοπετσέτες και υγρό σαπούνι.
Πριν από την έναρξη του διαλείμματος και πριν από τη λήψη
φαγητού/νερού, τα παιδιά πρέπει να πλένουν σχολαστικά τα χέρια τους με υγρό
σαπούνι και νερό, για τουλάχιστον 20΄΄ (δευτερόλεπτα).
Τα κυλικεία θα παραμείνουν κλειστά, γι’ αυτό θα πρέπει να
πληροφορηθούν τα παιδιά για να φέρνουν νερό και φαγητό από το σπίτι τους.
Νοείται ότι οι γονείς/κηδεμόνες πρέπει να δίνουν ιδιαίτερη προσοχή έτσι ώστε τα
τρόφιμα που θα φέρνουν τα παιδιά στο σχολείο να μην αλλοιώνονται λόγω των
καιρικών συνθηκών και να μην απαιτείται φύλαξή τους σε ψυγείο.
Απαγορεύεται τα παιδιά να πίνουν νερό απευθείας από τη βρύση
με το στόμα.
Με το τέλος του διαλείμματος και πριν από την είσοδο των
μαθητών/ριών στις αίθουσες/χώρους διδασκαλίας, επιβάλλεται η απολύμανση των
χεριών με το αντισηπτικό που υπάρχει στην τάξη ή με το ανάλογο ατομικό
αντισηπτικό που θα έχει το κάθε παιδί.
Περισσότερα: philenews.com, famagusta.news
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου