Σε πέντε μεγάλες πόλεις της Γερμανίας θα εφαρμοστεί το μέτρο ως το τέλος της χρονιάς. Όχι βέβαια γιατί οι Γερμανοί είναι ανοιχτοχέρηδες, αλλά για να ελαττωθούν τα αυτοκίνητα στους δρόμους που συμβάλλουν στην ατμοσφαιρική ρύπανση.
Το Βερολίνο θα αναγκαστεί να εφαρμόσει το μέτρο για να εκπληρώσει τους στόχους της ΕΕ
για την ατμοσφαιρική ρύπανση και να αποφύγει μεγάλα πρόστιμα που ήδη αντιμετωπίζει. Εκτός από τις μεταφορές χωρίς κόμιστρο, άλλα βήματα που
έχουν προταθεί μέχρι στιγμής περιλαμβάνουν περαιτέρω περιορισμούς στις εκπομπές
ρύπων από οχήματα όπως λεωφορεία και ταξί, ζώνες με χαμηλές εκπομπές ρύπων ή
υποστήριξη για προγράμματα επιμερισμού αυτοκινήτων (car sharing).
Η Γερμανία και οκτώ ακόμη κράτη-μέλη της ΕΕ, μεταξύ των
οποίων η Ισπανία, η Γαλλία και η Ιταλία, σπεύδουν να λάβουν μέτρα για τον
περιορισμό της ρύπανσης, καθώς στις 30 Ιανουαρίου ξεπέρασαν την προθεσμία που
είχαν για την τήρηση των ορίων της ΕΕ αναφορικά με εκπομπές στο διοξείδιο του
αζώτου και λοιπών λεπτών σωματιδίων.
Η ατμοσφαιρική ρύπανση επηρεάζει πάνω από 130 πόλεις στην
Ευρώπη σύμφωνα με την Κομισιόν, προκαλώντας περίπου 400.000 θανάτους και ζημία
20 δισεκατομμυρίων ευρώ στις ετήσιες υγειονομικές δαπάνες. Οι χώρες που δεν
τηρούν τα όρια της ΕΕ αντιμετωπίζουν το ενδεχόμενο να δικαστούν στο Ευρωπαϊκό
Δικαστήριο, το ανώτατο δικαστήριο της ΕΕ, το οποίο μπορεί να επιβάλει μεγάλα
πρόστιμα στα κράτη μέλη. Ακόμα βέβαια και χωρίς τις πιέσεις από τις Βρυξέλλες,
η ποιότητα του αέρα βρίσκεται στην κορυφή των προτεραιοτήτων του Βερολίνου όλο
το προηγούμενο έτος.
Πηγή: left.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου