Πρόκειται για την άσκηση 7 του τετραδίου εργασιών της 2ης Ενότητας "Η ζωή στην πόλη" της Γλώσσας Ε΄ δημοτικού όπου οι μαθητές καλούνται να περιγράψουν τη διαδρομή που έκαναν με ένα λεωφορείο.
Η μέθοδος που ακολούθησα ήταν η εξής:
Η παρουσίαση με τα κείμενα των παιδιών παρακάτω:
Αξιολόγηση - παρατηρήσεις: Στα παιδιά άρεσε πολύ η διδασκαλία. Τους άρεσε που ήταν ελεύθερα σε κάθε παράγραφο να περιγράψουν τα μέρη που ήθελαν αυτά, ακόμα και αν η διαδρομή για την οποία μιλούσαν ήταν φανταστική.
Εγώ παρατήρησα ότι αν τους διέθετα μία διδακτική ώρα παραπάνω ή τους ζητούσα το κείμενό τους να έχει λιγότερες παραγράφους δε θα είχαν την πίεση του χρόνου και δε θα παρουσίαζαν τόσες ελλείψεις. Παρόλα αυτά θεωρώ ότι η περιγραφή είναι ένα κείμενο που διδάσκεται και μαθαίνεται σχετικά εύκολα και ελπίζω ότι την επόμενη φορά, που θα γράψουμε παρόμοιο κείμενο θα αποδώσουν ακόμα καλύτερα.
Η μέθοδος που ακολούθησα ήταν η εξής:
- Σύντομη αναφορά στα αξιοθέατα της πόλης μας και ανάρτηση των εικόνων τους στον πίνακα της τάξης, ώστε να μπορούν να ανατρέχουν τα μικρούλια.
- Χωρισμός παραγράφων του μελλοντικού κειμένου τους.
- Επιλογή του κάθε μαθητή σχετικά με το ποιο κτίριο θα περιγράψει στην κάθε παράγραφο.
- Καταγραφή των εκφραστικών μέσων που θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν
- Καταιγισμός ιδεών για σχετικά επίθετα, ρήματα κλπ.
- Παραγωγή του γραπτού λόγου
- Αξιολόγηση και διόρθωση από τον μαθητή
- Αξιολόγηση και διόρθωση του γραπτού από τον δάσκαλο
- Διόρθωση και αξιολόγηση από τον μαθητή
- Καθαρογράψιμο
- Εικονογράφηση και γραφή λεζάντων
- Ανάγνωση στην τάξη
- Αξιολόγηση της όλης διδασκαλίας από τους μαθητές και τον δάσκαλο.
- Συνολική διάρκεια διδασκαλίας περίπου 4 διδακτικές ώρες.
Η παρουσίαση με τα κείμενα των παιδιών παρακάτω:
Αξιολόγηση - παρατηρήσεις: Στα παιδιά άρεσε πολύ η διδασκαλία. Τους άρεσε που ήταν ελεύθερα σε κάθε παράγραφο να περιγράψουν τα μέρη που ήθελαν αυτά, ακόμα και αν η διαδρομή για την οποία μιλούσαν ήταν φανταστική.
Εγώ παρατήρησα ότι αν τους διέθετα μία διδακτική ώρα παραπάνω ή τους ζητούσα το κείμενό τους να έχει λιγότερες παραγράφους δε θα είχαν την πίεση του χρόνου και δε θα παρουσίαζαν τόσες ελλείψεις. Παρόλα αυτά θεωρώ ότι η περιγραφή είναι ένα κείμενο που διδάσκεται και μαθαίνεται σχετικά εύκολα και ελπίζω ότι την επόμενη φορά, που θα γράψουμε παρόμοιο κείμενο θα αποδώσουν ακόμα καλύτερα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου