Ξυλομπογιά DeMy

Ξυλομπογιά DeMy

Σάββατο 28 Οκτωβρίου 2017

Μια διαδρομή με λεωφορείο - Παραγωγή γραπτού λόγου Ε΄ δημοτικού

Πρόκειται για την άσκηση 7 του τετραδίου εργασιών της 2ης Ενότητας "Η ζωή στην πόλη" της Γλώσσας Ε΄ δημοτικού όπου οι μαθητές καλούνται να περιγράψουν τη διαδρομή που έκαναν με ένα λεωφορείο. 

Η μέθοδος που ακολούθησα ήταν η εξής:

  • Σύντομη αναφορά στα αξιοθέατα της πόλης μας και ανάρτηση των εικόνων τους στον πίνακα της τάξης, ώστε να μπορούν να ανατρέχουν τα μικρούλια. 
  • Χωρισμός παραγράφων του μελλοντικού κειμένου τους.
  • Επιλογή του κάθε μαθητή σχετικά με το ποιο κτίριο θα περιγράψει στην κάθε παράγραφο. 
  • Καταγραφή των  εκφραστικών μέσων που θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν 
  • Καταιγισμός ιδεών για σχετικά επίθετα, ρήματα κλπ. 
  • Παραγωγή του γραπτού λόγου 
  • Αξιολόγηση και διόρθωση από τον μαθητή
  • Αξιολόγηση και διόρθωση του γραπτού από τον δάσκαλο 
  • Διόρθωση και αξιολόγηση από τον μαθητή
  • Καθαρογράψιμο 
  • Εικονογράφηση και γραφή λεζάντων 
  • Ανάγνωση στην τάξη 
  • Αξιολόγηση της όλης διδασκαλίας από τους μαθητές και τον δάσκαλο.
  • Συνολική διάρκεια διδασκαλίας περίπου 4 διδακτικές ώρες.


Η παρουσίαση με τα κείμενα των παιδιών παρακάτω:


Αξιολόγηση - παρατηρήσεις: Στα παιδιά άρεσε πολύ η διδασκαλία. Τους άρεσε που ήταν ελεύθερα σε κάθε παράγραφο να περιγράψουν τα μέρη που ήθελαν αυτά, ακόμα και αν η διαδρομή για την οποία μιλούσαν ήταν φανταστική. 
Εγώ παρατήρησα ότι αν τους διέθετα μία διδακτική ώρα παραπάνω ή τους ζητούσα το κείμενό τους να έχει λιγότερες παραγράφους δε θα είχαν την πίεση του χρόνου και δε θα παρουσίαζαν τόσες ελλείψεις. Παρόλα αυτά θεωρώ ότι η περιγραφή είναι ένα κείμενο που διδάσκεται και μαθαίνεται σχετικά εύκολα και ελπίζω ότι την επόμενη φορά, που θα γράψουμε παρόμοιο κείμενο θα αποδώσουν ακόμα καλύτερα. 




Δεν υπάρχουν σχόλια: