Ξυλομπογιά DeMy

Ξυλομπογιά DeMy

Σάββατο 11 Μαρτίου 2017

Διδασκαλία: Η παράσταση αρχίζει - Δ΄ τάξη

Μία πρόταση για τη διδασκαλία της 9ης ενότητας της Γλώσσας Δ΄ δημοτικού «Η παράσταση αρχίζει».

Στα πλαίσια της 9ης ενότητας τα μικρούλια μου της Δ2 τάξης, σχολ. έτος 2016-2017, ήρθαν σε επαφή με πολλά και διαφορετικά διδακτικά αντικείμενα. Ειδικότερα: 
  • Στο κεφ. «Μια περιπέτεια για τον Ρωμαίο» εκτός από τα γραμματικά φαινόμενα δίδαξα πλαγιότιτλους και περίληψη.  Επίσης έφερα τα παιδιά σε επαφή με μια σύγχρονη κριτική θεάτρου και μία κινηματογραφικής ταινίας και έγραψαν στην τάξη μία κριτική για μία παιδική κινηματογραφική ταινία που είδαν τα ίδια. Τα περισσότερα παιδιά έγραψαν ωραία κείμενα χρησιμοποιώντας λέξεις και φράσεις κλειδιά που είχαν συναντήσει στις κριτικές που διαβάσαμε. 





  • Στο κεφ. «Ένας Αρλεκίνος από χαρτί» εκτός από τα γραμματικά φαινόμενα έγραψαν ένα κατευθυντικό κείμενο για την κατασκευή ενός αντικειμένου.
  • Στο κεφ. «Όρνιθες» συζητήσαμε για τα χαρακτηριστικά του κόμικ με στόχο να δημιουργήσουμε αργότερα ένα για την εφημερίδα τους. Επίσης συζητήσαμε για τους κανόνες συμπεριφοράς μέσα στο θέατρο και επεκτείνοντας τη συζήτηση έγραψαν σχετικό κατευθυντικό κείμενο. 




  • Στο κεφ. «Πρώτη φορά στο θέατρο» δίδαξα πλαγιότιτλους και περίληψη για να θυμηθούν και να εμπεδώσουν. Επίσης έγινε η άσκηση 5 του Τ.Ε., αλλά για το αρχαίο ωδείο της Πάτρας. Για τον σκοπό αυτό χρησιμοποιήθηκε το ίντερνετ και το google earth.
  • Στο κεφ. «Ο Κεραμιδοτρέχαλος» διδάχτηκαν τα δομικά 


  • στοιχεία του θεατρικού κειμένου και έγραψαν ανάποδο παραμύθι





  • Ως εξάσκηση μετέτρεψαν ομαδικά σε σενάριο τον μύθο «Δυο κατσίκες σε ένα γεφύρι».



  • Γνωρίζοντας πλέον καλά τα χαρακτηριστικά του θεατρικού κειμένου, επιλέχτηκε το παραμύθι της Αγγελίνας και δόθηκε στις τέσσερες ομάδες. Η κάθε ομάδα μετέτρεψε το δικό της κομμάτι σε σενάριο. Τα κείμενα ενώθηκαν, οι ρόλοι δόθηκαν, τα λόγια μοιράστηκαν και άρχισαν οι πρόβες του θεατρικού πλέον έργου «Το καλό λυκάκι και η κακιά Κοκκινοσκουφίτσα».



  • Αντί για το κείμενο του Ανθολογίου «Το τραγούδι του κλόουν» δίδαξα τα κείμενο «Ο μόχθος της μύγας». Τα μισά παιδιά το μετέτρεψαν σε θεατρικό κείμενο εμπλουτίζοντάς το και συνεχίζοντάς το. Τα υπόλοιπα το μετέτρεψαν σε κόμικ. Τα κείμενα ενώθηκαν, οι ρόλοι δόθηκαν, τα λόγια μοιράστηκαν και άρχισαν οι πρόβες του θεατρικού πλέον έργου «Ο μόχθος της μύγας».





  • Στη συνέχεια τα παιδιά έμαθαν τα λόγια τους, έκαναν πρόβες, έφτιαξαν αφίσες,  προσκλήσεις, προγράμματα και ανέβασαν δύο θεατρικές παραστάσεις που μπορείτε να δείτε στα δύο παρακάτω βίντεο.
ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΑΦΙΣΕΣ





Μέσα από τη διδασκαλία της ενότητας τα παιδιά έμαθαν

  • Να βγάζουν πλαγιότιτλους και να γράφουν περίληψη
  • Να ξεχωρίζουν μια κριτική θεατρικής παράστασης και να γράφουν μία δικιά τους.
  • Nα ξεχωρίζουν ένα θεατρικό κείμενο από άλλα είδη κειμένων.
  • Nα δίνουν και να ακολουθούν σωστά οδηγίες κατασκευής.
  • Να γράφουν κανόνες καλής συμπεριφοράς.
  • Nα φτιάχνουν την αφίσα, το πρόγραμμα και τις προσκλήσεις μιας θεατρικής παράστασης.
  • Να γράφουν παραμύθι από την ανάποδη.
  • Να μετατρέπουν ένα παραμύθι σε θεατρικό κείμενο.
  • Να μετατρέπουν ένα αφηγηματικό κείμενο σε κόμικ.
  • Να σχηματίζουν και να χρησιμοποιούν τον παρακείμενο και τον  υπερσυντέλικο.
  • Να χρησιμοποιούν τα χρονικά επιρρήματα.
  • Να μετατρέπουν τον ευθύ σε πλάγιο λόγο και το αντίστροφο.
  • Λέξεις που έχουν σχέση με το θέατρο…


Και όλα αυτά παίζοντας θέατρο!

Για να ολοκληρωθεί η ενότητα απαιτήθηκαν 26 ώρες Γλώσσας και  4 Ευέλικτης.

Δεν υπάρχουν σχόλια: